Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Vše co se týká tesařského řemesla.
Rudolf
Příspěvky: 117
Registrován: 30 pro 2013, 15:33

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od Rudolf »

Díky za každé upřesnění. Už to vypadá, že půjdu cestou celoplošného lepení na Cetris. Podsyp jsem na vzorku zkoušel Liapor, ale určitě zkusím Cemwood (Honzo, díky za tip), má zřejmě lepší vlastnosti při menší tloušťkách vrstvy. Jen ten dodavatel mě trochu překvapil, ale když jsem jim napsal, že působí dojmem, že to vlastně ani moc prodávat nechtějí, tak se probudili :)
Takže to asi bude (shora) 20 mm dubová palubka, 22 mm Cetris, ~18 mm podsyp Cemwood. Nic moc příroda...
Na ty dubové palubky byste neměli tip? Jo, jasně že si je můžu koupit na Poděbradské v Aumexu. To zvládnu. Ale třeba by se našel živnostník, od kterého bych koupil raději. Nesnáším anglickou mrkev.
jakub1j
Příspěvky: 20
Registrován: 29 pro 2015, 06:39

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od jakub1j »

Co týká podsypu, ještě se podívej na fermacell. Lépe se s ním pracuje. Má hranatá zrna (na způsob štěrku) takže se zakousnou do sebe a drží při srovnávání. Na podsyp bych každopádně položil vrstvu hobry (zvukový útlum) a nosnou podlahu dvojitě a prošroubovat+ prolepit. event. můžeš koupit podlahové dílce s polodrážkou. Pokládka nosné vrstvy bez hobry přímo na podsyp je pěkná pakárna! Podsyp bude lítat, plavat a poleze mezi dílce.
Se zdrojem palubek Ti moc neporadím. Krásné podlahovky vyrábí třeba ESCO v Radomyšli, ale cena dubu... Každopádně mají inspirativní showroom.
Rudolf
Příspěvky: 117
Registrován: 30 pro 2013, 15:33

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od Rudolf »

Diky, Jakube. Pises Fermacell, ale myslis Cemwood, jak o nem pisu. Fermacell je alternativa k Cetrisu. Opravuju to, kdyby si to tady nekdo cetl jako navod.
Jinak kdyz pisu o Cetrisu, mam na mysli podlahove dilce 1240/625/22 samozrejme se zamkem, ktery bych lepil PU lepidlem.
Pokladani nosnych desek na "tekuty" Liapor je trochu pakarna, ale zkusil jsem na vyrovnany Liapor polozit slabou geotextilii a jde to. Predpokladam, ze s Cemwoodem to pujde jeste lepe (zatim jsem nezkousel). Za radu pouzit geotextilii dekuji Timovi.
nijanek
Příspěvky: 5
Registrován: 30 pro 2015, 01:15

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od nijanek »

co se týče pokládky na liapor, tak já jsem to dělal loni v létě cca 40m2, a dával jsem na liapor přímo osb desky 2x15mm a dělal jsem to sám (s přítelkyní) a šlo to celkem pěkně, na konce desky jsem si vždy přidělal kousek překlížky, která zajistila opření o již položenou desku (tu mi o trošíčku přizvedla přítelkyně popruhy, a desky jsou zapasované pěkně u sebe. Je pravda, že to bylo pomalejší, ale neměl jsem k ruce nikoho (krom přítelkyně). Rovnal jsem nerovnosti 1 - 6cm
Rudolf
Příspěvky: 117
Registrován: 30 pro 2013, 15:33

Povrchová úprava: Osmo v. PNZ

Příspěvek od Rudolf »

Teď trochu o povrchové úpravě podlahy - dubová prkna. Než mě někdo začne usměrňovat, tak vím, že o olejích je tady samostatné fórum, nemálo jsem do něj také napsal :)
Ale teď mám zcela fotbalový dotaz: Osmo, nebo PNZ? Nebo je to (jako ve fotbale) ve skutečnosti jedno a PNZ je prostě levnější? Co si myslíte, zkušení olejáři?
Jako prioritu mám odolnost a bezproblémovou údržbu, tónování a podobně není důležité. Jo, raději mat, takže se kloním k matnému tvrdému oleji Osmo. Ale raději se zeptám, možná, že to bude zajímat nejen mě.
Předem díky za názory.
PS: Vím, že tungový olej v tomto případě NENÍ alternativa.
truvan
Příspěvky: 834
Registrován: 02 říj 2010, 08:57
Bydliště: Kostlivec nad Mrtvicí(Kostelec nad Orlicí:)

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od truvan »

ahoj
zajímavý dotaz :ugeek: :arrow:
když budu mluvit za sebe, tak já sem si to v hlavě obhájil tak, že kupované jsou imho všechny+-stejné složení,když to mám na kšeft a čuchám problematického zákazníka sahnu po PNZ(mam pak v zádech technický list a certifikáty)
když to mám pro sebe,(případně osvícený zákazník) tak sahnu do 5 l kanistru tungového+pomeranč ojl.+další oleje co tu mám a něco míchnu,
No ale jsem v této otázce taky panna,furt hledám informace a vzdělávám se,proto by mne velmi
zajímal Tvuj nazor proč tungu ne.
budu Ti vděčný když to rozvedeš ;)
dík
Míru zdar
práci čest
werdio
Příspěvky: 915
Registrován: 18 úno 2014, 13:29

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od werdio »

souhlas s truvanem..jak to má být sychr, tak tvrdej od PNZ :-)...mám tedy zkušenosti jen na deskách stolu...jak má někdo dítě a manžela cintala, tak tam tu podlahovku leju
Osmo top Mat, ted řešíme s Timem, ten se tak nesmrtelnej nezdá :-D Otázka, zda Osmo dělá přímo podlahovku v matu a má jiný "čísla-složení"
Rudolf
Příspěvky: 117
Registrován: 30 pro 2013, 15:33

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od Rudolf »

Aha, tak koukám, aritmetický průměr se kloní spíš k PNZ :) No aspoň ušetřím :)
Co se tungového oleje týče, myslím, že to mám docela vyzkoušené. Ale na tohle téma bych zkusil založit diskuzi na Olejích. Tady by to bylo, jak se česky říká, off topic.

Truvane, tak jsem založil Tungový olej III.
Rudolf
Příspěvky: 117
Registrován: 30 pro 2013, 15:33

Olej na podlahu

Příspěvek od Rudolf »

Tak sem vkládám odkaz na diskuzi o olejích, která proběhla na Olejích:

http://www.cestadreva.cz/diskuze/viewto ... 6443#p6443

Vypadá to na nejlepší reference pro pnz. Mimo jiné prý nejméně mění odstín dřeva.
Dřevák
Příspěvky: 2
Registrován: 03 úno 2016, 18:13

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od Dřevák »

Ahoj Rudolfe,
mohu li mít připomínku ,tak se předem omlouvám za negativní obsah.
Od začátku se mi zdá Tvůj návrh neadekvátní stavu umístění podlahy a volba materiálu jako méně vhodná.Myslím tím technologicky .Prkenné podlahy se použivaly kdysi dávno a to do úplně jiných prostor a podmínek.Překrucovat vlastnosti materiálu je obvykle cesta neůspěchů a též značná přesilovka, jak finanční tak mechanická.
Do činžáku se aplikovaly zásadně parkety, kazety, případně smrková prkna na polštáře.Dle finančních prostředků s perem či nikoli.A to vše za podmínek vytápění na tuhá paliva a a k tomu lokální topidla.To zaručovalo reletivně stálou vlhkost vzduchu cca 50-65%.Po nástupu etážových topidel zásadně jen parkety, max kazety. Tím pádem minimální ,mezery ale ani ty nabyly na závadu.Prostě to tak bylo.
Dubovou palubku šíře 10 a více cm není možné udržet v jejich rozměrech při střídání vlhkosti vzduchu od zimních 30% do 50-60% letních.Leda by jsi měl klimošku.
Osobní zkušenost.Viděl jsem těsně před vybouráním dubovou masivní podlahu cca palubky 20 x 200-250 cm přilepené na beton syntetickým lepidlem.Prohnuté ,utrhaná pera a mezery o velikosti 2-4mm.,pěkně ucpáné bordelem.Při tom podlaha stárá pouze 10 let a údajně vysušená.V létě menší spáry ,v zimě větší.
Do nestálých podmínek - mrtvý materiál ,jinak se bude stále hýbat.Takže jedině třívrstvou ,masivní podlahu a budeš mít minimální problémy.Tu si můžeš přilepit ,jak chceš.
Vržou zásadně prkna bez per a připevněná hřebíky a nebo vruty s dříkem.Hřeby zasádně na šíkmo do pera ,aby nevrzaly. A palubky se zhotovují, když není vyhnutí, pravou stranou nahoru ,aby se pří prohnutí neutrhly pera. Pravá strana vytvoří při změně vlhkosti kopec a ne dolinu.Nejlépe je mít prkna středová max 2. a 3. prkno od středu kmene.
Asfalt léty vyzkoušený, časem se sice uvolní ale jde to, používal se pouze na parkety. Kdo z nás má zkušenost s trvanlivostí syntetických lepidel ?Já jen asi 25-30 let.
Závěrem si myslím ,že ať budeš dělat cokoliv budeš mít spáry ,tak jako tak.Masivní podlaha to prostě potřebuje.
Promiň mi prosím přílišnou horlivost k tématu.Michal
Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů