Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Vše co se týká tesařského řemesla.
Rudolf
Příspěvky: 117
Registrován: 30 pro 2013, 15:33

Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od Rudolf »

Ahoj,
já jsem ten amatér, co v pražském činžáku matlá nábytek tungovým olejem. A taky shání hoblovaná prkna. Ale teď o podlaze, budu rád, když sem dáte svoje postřehy, koukal jsem, že to tady kupodivu ikdy nebylo moc zevrubně probráno.
Budu dělat dřevěnou podlahu (dubové palubky) v normálním bytě v činžáku. Po nějakém tom pátrání jsem zavrhl metody jako celoplošné nalepení krásného dřeva na osb desku a podobné, promiňte, prasárny.
Výška stropů a stádium rekonstrukce mi umožňuje udělat klasický rošt, na který budu palubky šroubovat. Latě roštu podfouknu nízkoexpanzní pěnou a do mezer přijde konopná vata. Slibuju si od toho zvýšení zvukové izolace oběma směry. Na latě rovnou prkna.

A TEĎ:
Dřevo mám rád, ale vrzání se bojím jako každý jiný smrtelník. Existuje nějaké konstrukční řešení, jak DLOUHODOBĚ předejít vrzání? Předesílám že mydlení nepovažuju za dlouhodobé. Taky vím, že "naši bájní předkové" zřejmě nic zázračného neměli, když staré podlahy vržou. Uvažuju o polypropylénovém pásku cca 2 mm, položeném na lati. Ale to je takové netesařské řešení. Něco jiného? Taky to utahování heverem by mě zajímalo blíže.
Díky za příspěvky, mohl bych sem dát i reportáž ze stavby.
Rudolf
xveith
Příspěvky: 1
Registrován: 07 pro 2015, 15:04

Re: Dřevěná podlaha - stavba, vrzání

Příspěvek od xveith »

Dobrý den,

s vrzáním neporadím. Co se týká utahování. Když jsem kdysi dávno pomáhal pokládat podlahu tak jsme stahovali tímto způsobem: